Nejnovější články

Mrkvové cupcakes

Jaro je oficiálně tady a s ním i nová inspirace na pečení. Konečně budeme moct do dezertů přidávat čerstvé ovoce a používat pestré barvy na dekoraci.
Já si příchod jara a léta opravdu užívám, jelikož mám já i brácha narozeniny, takže se můžu při pečení "vyřádit". Teď právě vymýšlím přípravu dortů a dalších sladkých a slaných dobrot a nakupuji nové barvy, dekorace apod. (jako blázen).

A k takovým to příležitostem jsou u nás hodně v oblibě cupcakes! Zkoušela jsem už hodně variant, od čokoládových, dýňových, přeš red velvet, perníkové až po klasické vanilkové. A právě v takových slunných dnech se vždycky může každý utlouct pro mrkvových cupcakes. Dokud jsem je nevyzkoušela, nevěřila jsem, že by mrkev mohla být na sladko TAK dobrá. Podle tohoto receptu jsem dělala také celý mrkvový dort a musím říct, že chutnal naprosto všem.



Mrkvové cupcakes (asi 12ks)
1 a půl hrnku hl.mouky
1/2 lžičky mleté skořice
1/2 lžičky prdopeče
1/2 lžičky sody
1/4 lžičky soli
3/4 hrnku mletých ořechů (vlašských, pekanových a šly by i mandle na hrubo)
2 vejce
150 ml oleje
3/4 hrnku cukru krystal
1 a půl hrnku nastrouhané mrkve

Krém
250 ml šlehačky
50 g másla
125 g mascarpone
lžička vanilkového extraktu
cukr moučka (dle chuti, já sladím málo, takže jsem dala 3 lžíce třtinového cukru moučka)
muškátový oříšek na dozdobení
(Tip: můžete přidat nastrouhanou citronovou kůru a poté "krémové čepičky" ozdobit místo nastrouhaným muškátovým oříškem zrníčky nemletého máku)



Nejprve si předehřejeme troubu na 180°C.

Poté si do velké mísy spojíme všechny sypké ingredinece, tj. mouku, kypřící prášek, sodu, sůl, skořici a ořechy. Vše promícháme a v další míse si vyšleháme vejce, do kterých budeme postupně přidávat olej a následně i mrkev.
Do tekuté směsi budeme pomalu zapracovávat sypkou směs až nám vznikne tekuté těsto.

Plech na muffiny vyložený košíčky plníme do 3/4, jelikož těsto při pečení nabude a pečeme v troubě 15-20 minut.



Než se nám malé dortíky upečou, připravíme si krém. Začneme vyšlehávat máslo s moučkovým cukrem, postupně přidáme mascarpone a šlehačku a vše šleháme, dokud krém nebude mít tuhou konzistenci.

Počkáme až nám upečené dortíky zchladnou a nazdobíme je pomocí sáčku se zdobící špičkou vychlazeným krémem dle naší fantazie a posypeme nastrouhaným muškátovým oříškem.



Dobrou chuť!




Komentáře

  1. Skvělý článek, asi ze mě na chvíli stane pekařka, protože tohle vypadá dokonale. Dokonce cítím, jak to z těch obrázků voní:) Jo, je to divný, ale mám na to doopravdy chuť:)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky